<$BlogRSDUrl$>

Saturday, August 30, 2003

Argus Leader promotes abortion
For aver a month, I have been asking to Argus Leader to report on the Daschle senate Democrats refusal to go into conference with the House of Representatives on the ban on partial-birth abortion. They have not done so.

Today’s Argus Leader explains why by promoting an event by NARAL, a pro-abortion organization. The event sounds anti-religion with its title, “Religion and Politics: Hazardous to Health Care”.

Friday, August 29, 2003

Janklow Charged
Breaking news from Reuters:

U.S. Rep. Bill Janklow was charged with second-degree manslaughter on Friday, two weeks after a deadly accident in which the long-time South Dakota politician sped through a stop sign, killing a motorcyclist.

Janklow, 63, could face up to 10 years in jail and $10,000 in fines if found guilty on the charges. He was also charged with reckless driving, speeding and failure to stop at a stop sign, according to Moody County State's Attorney William Ellingson.

Update: Copy of charges here

Monday, August 25, 2003

Clinton and China
This afternoon WorldNetDaily reports Clinton gave China 'false certification' on nukes:
Senior defense-intelligence analysts tell Insight that the Clinton administration falsely certified the People's Republic of China, or PRC, as a nuclear nonproliferator despite overwhelming evidence to the contrary.

Clinton officials went so far, sources say, as threatening to fire a senior defense analyst unless he changed his analysis, which was based on the overwhelming preponderance of all available intelligence sources that Beijing was proliferating nuclear technology and materials to rogue nations.

The report also mentions the much-talked about nuclear problem with North Korea:

A senior Department of Defense, or DoD, analyst, speaking on condition of anonymity, tells this magazine that since the Clinton administration ignored intelligence warnings and issued the "false certification" of China as a nonproliferating nation, "there has been undeniable evidence of transfers of nuclear technology from the People's Republic of China to North Korea and Iran." Both North Korea and Iran are considered by the Bush administration to be rogue nations already in possession of nuclear weapons or on the brink of having them.

The report discloses some old news:

Some details of the incident were revealed in a June 1999 hearing of the House Government Reform Committee investigating whether the Clinton administration had allowed transfers of dual-use technologies to China in exchange for campaign donations from the People's Liberation Army that were laundered into the Democratic National Committee for Clinton's 1996 re-election campaign.

This May 29, 1998 Salon report points to Loral:

Last week, House Speaker Newt Gingrich and Senate Majority Leader Trent Lott announced that they were going to coordinate congressional investigations of the Clinton administration's China policy. Congressional Republicans demanded an investigation after the New York Times disclosed last week that the Clinton administration had granted a waiver to Loral Space and Technology Ltd. on February 18 to export communications satellite technology to China that might potentially assist China's ballistic-missile program.

Loral's chairman, Bernard Schwartz, has personally been the single largest campaign contributor to the national Democratic Party during the Clinton presidency, making $1.1 million in contributions in recent years.

When Loral was granted the waiver in February by the Clinton administration, the aerospace corporation was under investigation by the Justice Department for providing unauthorized assistance to China's ballistic-missile program. Justice Department officials were concerned that a waiver might make it tougher to bring a potential criminal prosecution against Loral.

Then there is this Janury 10, 2002 report:

Judicial Watch, the public interest law firm that investigates and prosecutes government corruption, today criticized the reported settlement between Loral Corp. and the Bush State Department concerning Loral’s aiding China’s missile program during the Clinton Administration. Loral agreed to pay a $14 million civil fine, while neither admitting nor denying any improprieties. Judicial Watch is pursuing a shareholder lawsuit in federal court against Loral Chairman Bernard Schwartz, Bill Clinton, and Al Gore over alleged bribes (using shareholder money) Schwartz allegedly paid so that the Clinton Administration would provide export licenses, access to Commerce Department-sponsored trade missions, and look the other way as Loral improperly aided China’s nuclear program.

And guess who is one of Loral’s star lobbyist…Linda Daschle:

Take Loral, which paid a $14 million fine last January to settle charges of illegally sending sensitive missile technology to China.

In 2001 alone - the latest data - Loral paid $460,000 to Linda Daschle's firm for lobbying by her and four colleagues.

Guess who was number 19 on Tom Daschle’s 1998 campaign contributions list with its $13,500…Loral.

If you do a Google search on ‘Daschle’ and do a search within on ‘Loral’, the result includes, at number seven, a 6/18/03 Sibby Online post on “More stuff the Argus Leader won't print”.

Yesterday, Argus Leader executive editor Randell Beck published his column that bragged about how extensively the Argus Leader has reported on every pimple on Bill Janklow’s butt:

Too often, the mentality of government is to keep the electorate (and yes, the press) from learning everything you need to know to make an informed decision about whether Janklow, Tom Daschle or any number of other politicians are truly serving our interests, not their own.

The Argus Leader’s lack of reporting on Tom Daschle may be saving the senator’s butt. Randell Beck’s column is an insult to my intelligence, a danger to the truth, and a perfect definition of hypocrisy. South Dakota needs the truth about Tom Daschle.

Sunday, August 24, 2003

Randell Beck has the dreaded far-left hypocrisy
Argus Leader executive editor Randell Beck published another one of his classic columns today. There was so much hypocrisy. Where do I start? How about this statement:

I learned a long time ago that a great newspaper cannot - probably shouldn't - please everyone. An editor overly susceptible to the whiplash of divergent public opinion ought to seriously consider a career change.

Compare that to his 2/9/2003 column titled, “We must earn your trust”:
Yes, we must strive to be fair, to be honest, to be accurate, to serve the public's right to know without arrogance or favor.

But you must hold us to that high standard as well.

I know you will.

Mr. Beck…how can we hold you to a high standard if you refuse to be “susceptible to the whiplash of divergent public opinion”? You don’t even open all my email.

Then Beck puts out his classic spin:

Fact is, we elect people to public office with expectations that their conduct has been, and will be, above reproach. While it isn't a newspaper's job to judge when our public officials fail to meet that standard, it is our duty to provide ample information so that you can.

Sadly, getting that information in South Dakota can be a Herculean task.

Too often, the mentality of government is to keep the electorate (and yes, the press) from learning everything you need to know to make an informed decision about whether Janklow, Tom Daschle or any number of other politicians are truly serving our interests, not their own.

The zealous pursuit of the truth, wherever it hides, places a good newspaper squarely at odds with the status quo.

For Republican Janklow, The Argus Leader does zealously pursue the truth. With Democrat Tom Daschle…the Argus Leader frequently ignores the truth. Recent examples include:

1). Did not cover the Homestead Tax credit Daschle took on his Washington DC home by making it his ‘principal address”. This breaking news by Talon News’s Jeff Gannon was covered extensively on a national level. I emailed the report to Randell Beck. He did not even open it.

2). Has not reported on Daschle’s role regarding the Senate Democrats holding up the ban on partial-birth abortion by not going to conference with the House of Representatives.

3). Not reporting on Daschle’s vote against our tax cut, instead printing Daschle campaign manager Steve Hildebrand’s false argument that Daschle does support tax cuts.

Jason Van Beek of South Dakota Politics has provided numerous accounts of bias regarding Argus Leader reporter David Kranz, a college associate of Tom Daschle. Van Beek’s ‘Kranz Watch’ posts are truly illuminating. Here is an excerpt from his 8/17/03 post:

David Kranz's pro-Daschle bias, despite holding himself out as an objective observer of South Dakota politics, has long been a topic on this blog. Kranz has a few clearly defined ways of exhibiting bias in his writing, what I call "bias characteristics." The three "bias characteristics" I have been able to distinguish so far in my study of David Kranz's writing are the following:

1) The "omit or barely report negative news about liberal figures/report positive news about liberal figures" bias characteristic. There are many variations of this overriding characteristic.
2) The "point out conservative publications but fail to point out liberal publications" bias characteristic. For an example, see my August 3 post in the archives on the right-hand side of this website.
3) The "zinger" bias characteristic. Kranz often adds a final devastating sentence or phrase to an otherwise straightforward report. An example is a report last February which misleadingly implied that John Thune was lobbying for pharmaceutical companies against a prescription drug benefit for Medicare.

Kranz's pro-Daschle bias is often characterized by the omission or downplaying of negative news items about Tom Daschle, while actively reporting and even highlighting news items that place Daschle in a positive light. The reverse is true regarding Kranz's reporting on conservative figures in South Dakota politics. Negative news items on conservatives are actively reported, while positive news items on conservatives are downplayed or ignored.

The evidence is irrefutable…the Argus Leader frequently gives Tom Daschle a pass. That is why Beck’s ending in his column today is so ridiculous:

Good newspapers ask tough questions that make everyone squirm, including a popular former governor. You can choose to ignore the answers - or not.

That's the way it works in a democracy, which places the ultimate power in your hands.

And that's the way it must work in South Dakota, too.

When it comes to holding a popular Senator accountable, the Argus Leader is not a “good newspaper”. Instead the Argus Leader, which is owned by media giant Gannett, stinks…thereby not allowing democracy to work with regard to Tom Daschle in South Dakota. Daschle supporters have no idea that the biggest outside influence on South Dakota politics is the Gannett owned Argus Leader.

If you want the truth…get the inside scoop from Jason Van Beek’s South Dakota Politics. There is also a huge news archive, of issues the Argus Leader normally neglects, at the Inside South Dakota web site.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?